AAC budowanie narzędzia do komunikacji
Opis szkolenia
„AAC - BUDOWANIE NARZĘDZIA DO KOMUNIKACJI” (wizualne wsparcie ekspresji) )to kurs dla POCZĄTKUJĄCYCH w formule online dzięki, któremu dowiesz się
- jak zacząć pracę nad ekspresywną funkcją AAC,
- jak budować narzędzie do komunikacji,
- jak dobrać słownictwo i zorganizować je w narzędziu,
- jak używać AAC,
- jakich błędów nie popełniać.
KURS PRZEZNACZONY JEST DLA OSÓB POCZĄTKUJĄCYCH, ZARÓWNO SPECJALISTÓW JAK I OPIEKUNÓW.
Nauczę cię PRAKTYCZNYCH UMIEJĘTNOŚCI w oparciu o najnowszą literaturę przedmiotu oraz analizę KONKRETNYCH PRZYPADKÓW I SYTUACJI.
Materiał podzielony jest na 55 KRÓTKICH LEKCJI, które oglądasz w swoim tempie. Masz ROK na dokończenie kursu. Co miesiąc możesz też uczestniczyć w spotkaniu na ZOOM, podczas którego odpowiem na Twoje pytania.
CO DOSTAJESZ W KURSIE:
ROCZNY DOSTĘP DO KURSU (9 GODZIN ZEGAROWYCH) - DO WIELOKROTNEGO OGLĄDANIA W SWOIM TEMPIE
UDZIAŁ W COMIESIĘCZNYCH "LIVE"’ NA ZOOMIE- ODPOWIEDZI NA WASZE PYTANIA
INDYWIDUALNĄ OCENĘ TWOJEJ TABLICY
ZAŚWIADCZENIE
PDF - ARKUSZ WYWIADU
PDF -ARKUSZ ORGANIZACJI SŁOWNICTWA
Podczas szkolenia przedstawiony zostanie sposób pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, lekkim oraz w normie intelektualnej np. z osobami z autyzmem, z zespołem Downa, afazją motoryczną, dziecięcą apraksją mowy itp.
SPIS TREŚCI:
01- Wstęp
02- Omówienie kursu
03- Wizualne wsparcie ekspresji a wizualne wsparcie rozumienia
04- Indywidualne narzędzie do k
omunikacji
05- Dla kogo AAC?
06- Jak uczyć komunikacji?
07-Filary udanego wprowadzania AAC
08- Wspomagana Stymulacja Języka
09- Filmy obrazujące czym jest wspomagana stymulacja języka cz1
10- Wspomagana stymulacja języka filmy cz2
11- Celowa interpretacja zachowań
12- Interpretacja zachowań cz 2
13- Strategia "o jeden więcej" cz1
14- Strategia "o jeden więcej " cz2
15 -Strategia nadbudowywania wypowiedzi
16- "Ale po co mi to? Ja go rozumiem"
17- Najczęstsze błędy i jak ich unikać
18- ile tego AAC ?
19 -AAC zawsze z uczniem
20 -AAC low tech
21- AAC high-tech czy low tech?
22-high tech czy low tech cz2
23- Zestawienie wybranych urządzeń high tech AAC
24- Stałość motoryczna symboli
25- Symbole
26- Co ze zdjęciami?
27- Budowanie narzędzia krok po kroku wstęp
28- Trudności motoryczne - wprowadzenie
29- Wywiad
30- Zabawowe sprawdzenie możliwości motorycznych
31- Dostosowania
32-Podsumowanie wyzwań motorycznych
33-Dobór słownictwa - wstęp
34-Personalizacja słownictwa
35- Jak personalizować słownictwo
36- Jakie można popełnić błędy i jak ich unikać
37- Strefa najbliższego rozwoju
38- Różnorodne słownictwo- wstęp
39- Różne części mowy
40- Różne funkcje komunikacyjne
41- Podsumowanie doboru słownictwa
42- Budowanie tablic - wstęp
43- Tablica główna
44- Tablice gramatyczne
45- Tablice tematyczne wstęp
46- Tablica tematyczna -"ulubiona"
47- Tablice tematyczne - wiele sytuacji
48- Przykładowe tablice
49- Tworzenie tablicy
50- Praktyczne wskazówki
51 - Tworzenie narzędzia AAC krok po kroku - wywiad
52- Ocena dynamiczna
53- Wywiad pogłębiony
54- Koniec
55 Zasady uzyskania zaświadczenia i pożegnanie
Kurs Master Class opiera się na moim wieloletnim doświadczeniu. Jestem certyfikowanym mentorem (ukończony Międzynarodowy Kurs Mentoringu PROMENTOR (2020) i szkoleniowcem (ukończony Kurs Trenerów Matrik (2020), wykładowcą akademickim, prelegentem na licznych konferencjach, zarówno w Polsce, jak i za granicą oraz współautorem książki "Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC)w praktyce logopedycznej i terapeutycznej” Ewa Przebinda, Mirosław Michalik, Ewa Grzelak(wyd. Harmonia, w druku).Kurs nie powstałby, gdyby nie moja praktyka zdobyta podczas pracy i superwizji w licznych placówkach oświatowych, oraz osobiste doświadczenia z moim 15 letnim synem Hubertem, użytkownikiem AAC. Prezentowane podczas kursu rozwiązania były wprowadzane w realiach codzienności zarówno jako rodzic jak i terapeuta.